Jurnal| De ce nu urasc oamenii?

cropped-favim-com-11816.jpgRO:

Dupa o ora in care am stat nemiscata in pat si am reflectat asupra multor intamplari, conversatii si situatii, m-am decis sa scriu un text prin care sa ma conving singura ca NU urasc oamenii!

De ce nu urasc oamenii?

Nu ii urasc pentru ca nu generalizez. Refuz sa cred ca toti oamenii ori marea majoritate sunt la fel de buni sau la fel de rai. Toti suntem extrem de diferiti si asta nu poate decat sa ma bucure. Cred cu tarie ca orice om este capabil sa iubeasca. Evident, nu putem iubi pe toata lumea, la fel cum nu ne putem astepta sa fim iubiti de toata lumea. Insa este suficient sa avem aceasta capacitate. In esenta, din asta suntem construiti. Din iubire.

Nu ii urasc pentru ca in aceasta viata o parte din oameni mi-au fost, imi sunt si imi vor fi prieteni. Prieteni cu care voi imparti momente si amintiri, prieteni care ma vor ajuta la nevoie si pe care ii voi ajuta la randul meu. Oameni pe care ii iubesc si ii voi iubi nebuneste.

Nu urasc oamenii pentru ca sunt constienta ca in fiecare zi ii intalnesc mai frumosi, mai buni, mai simpatici, mai zgarciti, mai inteligenti, mai egoisti, pentru ca in final sunt oameni. Incerc sa accept aceasta complexitate de caractere si atitudini. Chiar si egoismul si rautatea sunt trasaturi caracteristice omului. Toti le avem in cantitati diferite dar le avem! Asa ca cine sunt eu sa il judec pe altul in conditiile in care si eu sunt construita la fel? Insa pot spune cu siguranta ca sunt mai buna decat altii prin simplul fapt ca reusesc sa inteleg si sa accept firea umana fara sa trag concluzii si fara sa judec. Este foarte greu sa-mi reduc la tacere gandurile atunci cand incep sa vorbeasca. Dar ma abtin pentru ca vreau sa fiu mai buna decat tine!

Nu urasc oamenii chiar daca de multe ori m-au facut sa sa-mi pierd rabdarea si sa ripostez. Nu ii urasc pentru ca sunt inconjurata de ei. Trebuie sa convietuim si sa ne suportam.

In cel mai rau caz ii displac. Pe unii dintre ei. Dar NU ii urasc!

signature

Leave a Reply

